Ja en portem 30.000 / text de comiat

El disc “Five years, five months” ja porta 30.000 descàrregues a thearchive.org. És possible que sigui el disc més descarregat de Imaginary Nonexistent Records, encara que fa de mal dir, ja que alguns dels altres discs no es van introduïr a thearchive quan van sortir, i possiblement l’anterior recopil-latori de remescles (“Tales from late night remixes”) estigui més o menys en aquests números.

El tema és que estic content per què és molt possible que sigui el comiat del segell (no m’agrada dir mai més).

Portar un segell tot sol és massa feina, i arriva un dia en què tens que escollir entre d’altres activitats que et dònin de menjar, tot i que no em penedeixo treure amb descàrrega gratuïta amb llicència copyleft per què crec en què la cultura ha d’estar a l’abast de tothom, per una banda, però també crec que s’ha de recolzar monetàriament el què t’agrada, avui en dia hi han bones opcions com el crowdfunding o bandcamp versió “donatiu”, però com diria un poli a punt de jubilar-se amb la veu de Constantino Romero ; “Soy demasiado viejo para ésta mierda”.

Actualitzar-me a tot aquest tipus de sistemes, més els comptes de twitter, facebook,  la web per simplificar-la (vergonya em fa ja que el webmaster s’enrolli més “per la face”), pujar els tracks a lastfm, grooveshark, distribuïr a botigues virtuals com itunes, juno etc..  , (aixó es fa pagant i sense, en la majoria de casos, recuperar els diners, molts cops a costa de les meves pròpies ventes), fer els cds amb la meva difunta impressora de cds, portades, tallar-les, pagar les tintes (hauré gastat uns 40 o 50 tancs de tinta), enviar els cds (amb la feina que suposa i els gastos de correus) de cortesía a l’artista,  i tot el material i feina, és insostenible, i el més important, em començava a treure les ganes de fer el què m’agrada, música.

També podria només treballar en virtual i un bandcamp, sense distribució, tot i així encara queda el mailing, redactar textos, traduccions, dissenyar portades, fer mastering,  (no hi ha calers per un mastering professional), parlar molt amb els artistes sobre com orientar el tema, i anar investigant en quins nous mitjans i blogs surten i quins tanquen, conseguir els contactes etc… A més moltes revistes i magazines no fan crítiques dels discs si no envies una còpia física, i molts no es prènen a aquestes altures els netlabels seriosament, cosa absurda, ja que no sé quanta merda pot haver sortit en CD i vinil durant tots aquests anys (això si, empaquetada molt “professionalment”), i personalment, molts dels meus discs favorits estàn en netlabels.

Tota aquesta feina sense remunerar, crec que poca gent la faria, encara que si hi han hagut ingressos per cobrir molts gastos.

Donar les gràcies a tots els mitjans que ens han ajudat aquests anys, la majoria d’ells extrangers (encara no hem vist ni un sol review en català, excepte els llibrets del ICIC, si en Georgià, Anglés, Francès, Italià, Coreà, Alemany, Danés, Suec, Japonés, entre altres curiositats), i les ràdios com radio 3 que ens han recolzat, algún programa d’Icat  (“La dona de la finestra” a Cabaret Elèctric), el Gomag, el festival Sonar per portar-me a mi i a Neuron i Sintetic-collage (del segell), a tots els llocs on em estat en algún “Top” (personalment orgullòs del segon millor disc del 2009 a igloomag), als recopil-latoris “Electronic music from catalonia” del ICIC (bona iniciativa, no sempre ens queixarem dels polítics), al Remor de Girona, al Transart de Girona, al Blau per programar nits impossibles, DJs que ens han punxat, hem fet amics per el camí, spa.rk, discontinu, lapsus, (tenir un segell d’aquest tipus avui en dia és ser un heroi!)  i segurament em deixo molts i la llista seria llarga (sempre es poden consultar els “reviews” a la plana del segell),

També a les botigues que s’han atrevit a vendre i distribuïr els nostres discs, n5MD, Linus records, Norman Records, Rotor, i suposo que em deixo alguna. La meva comptable us entén, en serio!

Sobretot gràcies al públic que ha disfrutat de la nostra música, em consta que ha sigut així, més encara als fans que han intercanviat part dels seus ingressos (ja sabem com costen de guanyar els diners) per recolzar-nos econòmicament, i molt més “SOBRETOT” als artistes que han confiat en mi i en el segell com a “pinya” per treure discs, alguns dels quals crec que podríen haver sortit perfectament a 12k o Expanding Records en el seu moment.

Es podría dir que si en algun aspecte em sap greu haver tingut el segell, és que alguns d’aquests treballs no hàgin tingut la repercussió que es merèixen, però aixó suposo que deu ser un mal comú entre els que porten un segell.

Personalment segueixo fent música, no amb tanta dedicació com abans, però tinc encara cosetes en marxa. Si faig algún disc nou buscaré segell, i si no en trovo ho penjaré a soundcloud, o bandcamp, o a “joquesé.com”, no és un tema que ara mateix em preocupi, em passo a “hobby mode”.

—————————————————————————————————————-

PD. sembla que el text ha despertat interés, només aclarir que m’he quedat a gust despatxant el segell, i tranquil, no és un tema d’estar cremat, encara que a moments si (qui no ho està de tant en tant en moltes coses de la vida), el què m’havia confòs anteriorment , i espantat, era que en realitat m’hagués cansat de fer música.

Tenir fills, tenir menys temps, i tenir que adaptar-te als canvis de la macroeconomia desde la microeconomia (molts sabeu que tinc un restaurant, abans tancava molts mesos, ara he canviat de sistema i treballo, quan em truquen, tot l’any) pot confondre’t.

Tinc en projecte més música, i també passa sovint que després de fer uns quants discs, pases un temps cansat de repetir-te i tardes en adoptar nous llenguatges, aixó sembla ser comú en molta gent que es dedica a l’art, per mi és només un canvi de pell, com les serps.

Un pensament sobre “Ja en portem 30.000 / text de comiat

Deixa un comentari

