Noves adquisicions

Últimament tinc la música molt abandonada, al tenir més feina, el canvi de residència, la paternitat, la feina, i el fet que donar de menjar em dona de menjar, i donar que escoltar només em dona copets a l’esquena 🙂 , però seguirem endevant.

El tema és que mudo trastets aviat i tinc ganes de tornar a fer cosetes. En principi hi ha previst el disc de 5alad, onda retro scifi 80″, i tinc alguns aparells que he anat comprant nous i de segona mà que encara no he pogut provar a fons (no surten en aquest disc de 5alad previst)

Comencem.

El ROLAND SUPER JX-10

DSC_0970
El Roland JX junt amb d’altres trastos obsolets.

Anava al darrera de un Jx8p, també em van deixar un temps el Jx3p amb programador, i són models que m’agraden, però ambdós, sobretot el 3p, passen del pressupost. Vaig optar (i trovar a ebay frança a un preu molt raonable) un Roland JX-10 (super JX). És com un parell de roland Jx8p en un sol, de l’època dels synths amb presets. La gent cap a meitat dels 80 es va cansar de tant analògic i tenir que canviar els sons a través de potenciòmetres, la qual cosa en directe era una mica difícil, i el mercat va demandar sintes amb presets. El Jx10 és analògic i portava a part un controlador (per poder variar els sons com abans, el Roland PG 800). Desgraciadament el controlador val tant o més que el sinte, i només tinc el sinte, però no tot està perdut.

El primer que s’ha de fer és canviar el firmware de la rom del Roland. Hi ha gent que encara es dedica a aquestes coses i han creat un nou firmware per a gravar en EPROM. Si no teniu per fer-ho, es pot aconsseguir fàcilment a ebay.
Amb aquest firmware nou es pot programar via MIDI des d’un PC actual, hi han varis programes per fer-ho. Canviar-lo és obrir el sinte i treure l’existent, hi ha un tutorial aquí (pdf).

A més algú ha escrit una app per iPad que emula un PG800 conectat via MIDI (algo que no es pot fer amb el firmware de fàbrica, el PG800 portava la seva pròpia conexió al sinte, no era a través de MIDI). També hi han editors per windows des de PC, i a més a més, hi ha un editor per Atari també !! (el meu primer ordinador sequenciador)

El JX, per mi, sona molt i molt bé, té l’aire dels pads 80″, sobretot el mític “soundtrack”, i els baixos, per el que he sentit, m’han agradat molt, tot i que diuen que no sol ser el fort d’aquests models. El meu el vaig trovar a frança per uns 300 euros. Com a curiositat, el va fer servir Europe per gravar “The final cowntdown”, així que ja us feu una idea del so. tinguent en compte que un Juno pot anar de 700 a 1200 euros, ni parlem del Jupiter, i d’altres models que encara més, no està gens malament, i crec que és una bona opció si no disposes de gran pressupost, a la wiki hi ha un llistat de grups que l’han fet servir.

Roland PG800, programador / editor de sons

Per a info més professional :

vintage synth explorer | wikipedia plana dedicada la jx10 | synthmuseum | roland history

i evidentment, Sant Google, també conegut com l’ull de Sauron que tot ho veu.

una demo de roland jx10 de youtube:

pròximament el Oberheim Matrix 1000

Anuncis

Deixa un comentari

